La crisi generada a Espanya arran de la propagació de la Covid-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini.
Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del eCommerce.
I s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi.
L’anàlisi de les dades de les reclamacions de consum corresponent a l’exercici 2020 tramitades pel servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, en aquells municipis que no disposen de serveis propis, deixen palès un increment significatiu dels litigis en el sector del comerç electrònic en el darrer any, probablement com a conseqüència d’aquest canvi d’hàbits en la població i a les restriccions al comerç tradicional i de proximitat obligades pel control de la pandèmia.
Aquest fet ens ha fet valorar la conveniència de reprendre la campanya interrompuda en el primer trimestre de l’any 2020, amb la finalitat de facilitar a la població eines pel coneixement dels drets que els hi atorga la normativa en vigor en l’àmbit del comerç electrònic i consells per evitar els perills de determinades conductes en les seves compres en línia.
Alhora, es proposa ampliar l‘abast del missatge fent referència a qualsevol modalitat de venda a distància, afegint a les botigues virtuals a internet, altres canals com ara el correu postal, la telebotiga de la televisió, el telèfon, el correu electrònic o les xarxes socials.
Alguns actes commemoratius on line a la demarcació de Barcelona: