Amb l’arribada del 2024, i superada la commemoració del 450è aniversari de Joan Carles i Amat, ja es comença a albirar el gran objectiu que hi ha a l’horitzó a Monistrol de Montserrat: el Festival Internacional de Guitarra en homenatge al «monistrolenc universal», que es preveu d’expansió pel territori. Mentre no arribi, però, la gran fita, aquest Festival Joan Carles i Amat que veu la llum per primera vegada ve a ser, des d’una dimensió més local, com una avançada, com un embrió, del futur esdeveniment. El Festival preveu cinc concerts, d’entre els quals en destaca el de Sophie Klussmann i Hopkinson Smith, que l’any passat ja van ser els protagonistes del concert inaugural de l’Acadèmia Internacional Joan Carles i Amat.
Trobaràs el programa sencer adjunt a aquesta publicació.
Enguany, però, Monistrol es vesteix de gala per viure en primícia una de les joies del repertori instrumental del renaixement: les cèlebres Lachrimae or Seven Teares de John Dowland, una col·lecció de set pavanes que el mestre té previst d’enregistra aquest novembre. La segona part oferirà una selecció de les cançons del renaixement del disc que la cantant i ell han enregistrat el passat mes de juny.
L’altre concert remarcable és el que alumnes de l’Acadèmia 2024 oferiran a Montserrat per a l’Escolania i la comunitat, en una mostra d’adhesió al Mil·lenari. Els altres concerts, «Danses de Renaixement» i el concert per a les escoles, fan palesa la vinculació del Festival amb la vila, i el concert final d’alumnes de l’Acadèmia serveix de cloenda. Aquesta segona edició de l’Acadèmia comptarà de nou amb Hopkinson Smith impartint les seves classes magistrals, en aquest cas aparellades amb les de cant històric de Sophie Klussmann, que és la gran novetat, i amb els cursos paral·lels de guitarra, enguany a càrrec d’Àlex Garrobé i Anders Clemens Øien. D’acord amb el lema ‘Concerts i formació’, el perfecte equilibri entre els concerts i l’activitat formativa garanteix que l’excel·lència serà el tret distintiu de tot allò que ha de venir.