Ajuntament de Monistrol de Montserrat

Dissabte, 23 de Setembre de 2017
Dades meteorològiques     
Màxima -ºC   Mínima -ºC   Informació meteorològica
Cercador Accessibilitat Mapa web Adreces Contacte
Vista general


Oficines Municipals

Horari d'atenció al públic:
De dilluns a divendres de 9h a 15h
Els dijous de 16,30h a 19,30h
Del 15 de juny al 15 de setembre:
de dilluns a divendres de 8h a 14h (Horari d'estiu).

Pl. de la Font Gran, 2
08691 Monistrol de Montserrat

T. 93 835 00 11
F. 93 828 41 63
NOTíCIES  

La constructora del cremallera de Montserrat va facturar un 10% extra

16/03/2005La factura feia referència a unes actuacions no contemplades en el projecte inicial perquè desaigüessin unes torrenteres, a la paralització i pèrdues de rendiment de les obres com a conseqüència de climatologia adversa (pluges) i a la suspensió del subministrament de dinamita mentre se celebrava a Barcelona la Cimera de la Unió Europea, el març del 2002. També es facturava el repintat d’un pont, el trasllat de runa i la construcció d’una rotonda, entre altres coses.

El cremallera de Montserrat estava pressupostat en 56,8 milions d’euros (gairebé 9.500 milions de pessetes), dels quals 27,8 corresponien a l’obra; 1,9, a tractament de les torrenteres, i 1,8, a consolidació del massís muntanyós. Els extres que pretenien cobrar les constructores rondaven el 10% d’aquests tres últims conceptes. La resta era material mòbil. Les obres van començar el juliol del 2001 i la línia es va inaugurar el juny del 2003.

PLUGES I DINAMITA

Torres va comprovar que havia estat Ferrocarrils la primera a obrir el contracte, a l’encarregar a les constructores --una Unió Temporal d’Empreses formada per Fomento, Comsa i Copisa, les mateixes que al túnel del Carmel-- una modificació per actuar sobre les torrenteres. Però, ¿i les pluges? ¿És que una constructora que treballa al Mediterrani no coneix i preveu el rè- gim plujós?, es va preguntar Torres. ¿I com es quantifica la incidència de la pluja? ¿I la de la suspensió del subministrament d’explosius per als desmunts?

Al final, Torres va decidir que s’havia d’admetre que el contracte tancat ja havia estat obert per Ferrocarrils, de manera que la UTE tenia dret a reclamar les reformes fetes en el projecte, però va discutir la factura. Després de molts estira i arronsa, la factura es va pagar, però reduïda en un 40%, aproximadament, a l’assumir Ferrocarrils una part de les conseqüències de les causes de força major i rebutjar-ne d’altres.

La factura era als despatxos de Ferrocarrils des de juliol del 2003, però els tècnics de la companyia es van resistir a pagar-la per considerar-la inacceptable.

ORDRE DEL GOVERN

Abans, el febrer del 2003, el Govern havia autoritzat, a proposta dels llavors consellers de Política Territorial i d’Economia i Finances, Felip Puig i Francesc Homs, respectivament, incrementar en quatre milions d’euros el crèdit destinat al cremallera per fer front als extres.

Poc abans del canvi de Govern, l’aleshores president de la companyia, Antoni Herce, va ordenar el pagament de la factura, però un directiu va alertar els socialistes, que el van instar a esperar els nous administradors, segons fonts del PSC.

Publicat: El Periodico Edició Digital (www.elperiodico.com)



  tancar històric  

Diputació de Barcelona